måndag 8 juni 2009

Nya bluray-releaser

Ytterligare två gamla filmer har släppts på bluray. Den första, som jag tror många sett fram emot, är en av tidernas främsta actionfilmer, Terminator 2. Varför det dröjt så länge kan man ju undra över, men enligt recensioner som jag läst på flera ställen så verkar bilden vara förvånansvärt bra för en så pass gammal film. Det enda som folk verkar bli upprörda över är den den dåliga textningen och omslaget, vilket känns mindre viktigt för mig. Kan bli inköp av den här inom kort.


Den andra filmen är kanske inte lika välkänd, men är en riktigt pärla i sin egen genre. Event horizon är en av de mest stämningsfulla skräckfilmer/thrillers jag sett, kombinationen av rymdmiljön och skräck är lysande. Enligt bedömare är bildkvaliteten överlag god, även om inte lika skarp som en modern release. Dessutom följer det med extramaterial, mest värt att notera är den 103 minuter långa dokumentären "The making of Event Horizon". Tyvärr är extramaterialet i SD, men jag är trots det sugen på att införskaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar