måndag 22 februari 2010

Bluraybränning

När jag införskaffade min bluray-brännare för ungefär ett år sedan så var en av tankarna att kunna bränna ut kopior av mina filmer. Det visade sig tyvärr vara lättare sagt än gjort. Program för att rippa en bluray fanns, men det verkade som att program/kunskap om hur man skulle bränna ut det på skiva och kunna få det att spela på vanliga stand alone-spelare var mycket knapphändig. Efter flera misslyckade försök så lade jag tillfälligt ner projektet för att vänta på att utvecklingen gick framåt.
När jag så för en vecka sedan åter gjorde en djupdykning i ämnet så var det med stor glädje jag fann att utvecklingen verkligen hade gått framåt som jag hoppats på. Med hjälp av två program lyckades jag bränna en fullt fungerande bluray-kopia som dessutom gick utmärkt att spela upp på min stand alone-spelare. Äntligen kan jag utnyttja min bluraybrännare till sitt avsedda ändamål!

Om någon är intresserad av hur man rippar en BD-rom och bränner ner det på en BD-r så kan ni e-maila mig så kan jag lägga ut en guide =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar