måndag 14 juni 2010

Re-release av Gladiator?

Ända sedan Gladiator släpptes på blu-ray har det funnits personer som högljutt krävt en ny release av filmen på grund av att överföringen var så illa skött av filmbolaget. Bildkvaliteten levde helt enkelt inte upp till förhoppningarna.
Efter att själv ha studerat klipp från filmen kan jag delvis hålla med, överföringen kunde definitivt ha gjorts bättre; även om den inte är en katastrof, och det är också anledningen till att jag själv inte omedelbart sprang ut och köpte filmen när den dök upp i butikerna. Istället höll jag tummarna på att filmbolaget skulle ta till sig kritiken och släppa en ny utgåva. Det verkar nu som jag kanske blivit bönhörd, jag fann nyligen ett inlägg som pekar på att en ny utgåva kan vara på gång under slutet av året.

Inside pulse movies

En sådan här film förtjänar verkligen en bättre utgåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar