torsdag 24 februari 2011

IMDB

Om man är väldigt intresserad av film som jag är, så är IMDB lite av ett andra hem på nätet. Varje gång jag surfar runt och hör talas om en ny film som är på gång, så vill jag automatiskt kolla upp den på IMDB. Då måste man öppna ett nytt fönster, skriva in filmens namn och klicka några gånger. Jobbigt va? Ja, precis. Därför vill jag tipsa om ett litet tillägg i Firefox som kort och gott heter SearchIMDB. Med den installerad kan du enkelt markera text på en sida och högerklicka för att få upp alternativet "SearchIMDB" och vips öppnas en ny flik med en sökning på IMDB. Efter ett tag blir man ganska bortskämd och förstår inte hur man klarade sig innan.

Dagens i-landsproblem sponsras av Ivar Östlund.

2 kommentarer:

  1. Smidigt. Det är nu installerat och jag har redan kommit fram till att du inte är registrerad i någon roll. Ska kolla om jag är det nu.

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade tillägget. Jag har haft stora roller i flera tjeckiska dockfilmer, men av någon anledning stavar de alltid mitt namn fel =)

    SvaraRadera